Έρευνες αποδεικνύουν ότι τα εκπαιδευμένα σκυλιά, μπορούν να περιορίσουν το άγχος και την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών με αυτισμό. Ένας σκύλος μέσα στην οικογένεια μπορεί με την κατάλληλη εκπαίδευση να ωφελήσει τα παιδιά με πολλούς τρόπους! Βοηθά στο να παραμένουν τα παιδιά δραστήρια, να δημιουργήσουν συναισθήματα αποδοχής και κατανόησης προς τους άλλους, χτίζει την αυτοπεποίθηση και καλλιεργεί το συναίσθημα της υπευθυνότητας.

Ειδικά για τα παιδιά που πάσχουν από αυτισμό, τα σκυλιά μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα κοινωνικό στήριγμα που βοηθά το παιδί να γίνει πιο δεκτικό και να έχει αυτοπεποίθηση όταν συναναστρέφεται με τους γύρω του.

Μια ενδιαφέρουσα καναδική μελέτη που διενεργήθηκε σε αυτιστικά παιδιά και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο «Psychoneuroendocrinology» έδειξε ότι η καθημερινή επαφή των νεαρών εθελοντών με ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους είχε αποτέλεσμα την εντυπωσιακή βελτίωση της συμπεριφοράς και της υγείας τους. 

Η ερευνήτρια κ. Λόρι Φρίζεν από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα, διενήργησε έρευνα σχετικά με τη βελτίωση που θα μπορούσε να προκαλέσει η παρουσία ενός ζώου ως προς τις μαθησιακές επιδόσεις των παιδιών με αυτισμό. Τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά καθώς οι μικροί μαθητές έγιναν πιο επιμελείς, έκαναν λιγότερα λάθη και αύξησαν την αγάπη τους για την ανάγνωση ή άλλα μαθήματα που μοιράζονταν με τον μικρό τετράποδο φίλο τους. 

Στα πλεονεκτήματα της κατοχής ενός σκύλου, περιλαμβάνονται η συντροφιά, η ανακούφιση από το στρες και οι δυνατότητες να μάθει το παιδί με αυτισμό την υπευθυνότητα. Αν όμως ένα παιδί με αυτισμό είναι ευαίσθητο σε δυνατούς θορύβους, η επιλογή ενός σκύλου που γαυγίζει δεν θα είναι η καλύτερη δυνατή, για το παιδί και την οικογένεια. Αν το παιδί είναι ευάλωτο στο άγγιγμα, ίσως ένας σκύλος με πιο μαλακό τρίχωμα να είναι καλύτερη επιλογή από έναν σκύλο με άγριο τρίχωμα. Οι ερευνητές θεωρούν ότι θα πρέπει να ασχοληθεί και το παιδί με τη διαδικασία επιλογής ενός σκύλου.

«Τα παιδιά με αυτισμό είναι ιδιαίτερες και ξεχωριστές προσωπικότητες».